خواص شیمیایی و فیزیکی پلی اکریل آمید و تاثیر محیط زیستی آن چیست؟

خرید پلی اکریل آمید
5/5 - (2 امتیاز)

هنگام خرید یا فروش پلی اکریل آمید که اصطلاحا پم یا PAM نام دارد، به تاثیرات محیط زیستی آن توجه داشته اید؟!

چرا از پلی اکریل آمید استفاده می کنیم؟

در حقیقت علت اصلی بالا بودن کاربرد پلی اکریل آمید به محدود بودن محدوده دامنه فعالیت منعقد کننده ‎های اصلی باز می گردد. به منظور بالا بردن راندمان فرآیند و کاهش قابل ملاحظه کدورت، از پلیمر پلی اکریل آمید به عنوان کمک منعقد کننده و یا منعقد کننده مستقل استفاده می شود.

PAM یا پلی اکریل آمید یکی از پر کاربردترین گونه های پلیمری محلول در آب می باشد که تعداد زیادی از گروه های آمید آزاد در ساختار مولکولی آن یافت می شود. این گروه آمید فعالیت شیمیایی قابل توجهی داشته و می تواند یک سری مشتقات را با گونه های متفاوتی از ترکیبات تشکیل دهد.

 

رایج ترین محل استفاده از پلی اکریل آمید

از مهم ترین و متداول ترین مصارف پلی آکریل آمید، استفاده در زمینه شناور سازی مواد جامد در مایع است. این فرایند به منظور تصفیه آب و در مواردی مثل ساختن کاغذ و پرینت صفحه مورد استفاده قرار میگیرد. پلی آکریل آمید را می تواند به حالت پودری و یا مایع استفاده کرد و حالت مایع آن نیز به زیر مجموعه های محلول و امولسیون تقسیم بندی می شود.

 

 

گرچه این نوع مواد در اغلب حالات پلی اکریل آمید نامیده می شوند ولی در وافع هم بسپارهای آکریل آمید محسوب شده و معمولا یک یا دو نمونه شیمیایی دیگر هم در ترکیبات آنها مثل آکریلیک اسید و یا نمک نیز یافت می شود. ایجاد ویژگی های یونی برایب پلیمرهای اصلاح شده در حقیقت نتیجه اصلی وجود این مواد است.

 

پلی اکریل آمید چه تاثیری بر روی محیط زیست ما می گذارد؟

نگرانی های رو به افزایشی در خصوص اثر گذاری مخرب این ماده در طبیعت وجود دارد. پلی آکریل آمید مصرفی در حوزه کشاورزی ممکن است مواد غذایی را با آکریل آمید الوده ساخته و نوعی ماده سمی عصب گرا و سرطان زا را به وجود آورد. گرچه پلی آکریل آمید به تنهایی ماده ای غیر سمی می باشد، ولی گونه های مختلف تجاری دیگری از پلی آکریل آمیدها وجود دارد که مقادیر کمی از آکریل آمید را دارا هستند، و از مرحله تولید در انها باقی مانده و مقدارشان نیز معمولا کمتر از 0.05 درصد است.

همچنین نگرانی هایی مبنی بر احتمال تجزیه بسپارش پلی آکریل آمید و تشکیل آکریل آمیدها وجود دارد. پیش از این در بررسی که در سال  2003 در ازمایشگاه مرکزی علوم کشور انگلستان انجام شد، پلی آکریل آمیدها همانند غذا در معرض حرارت قرار داده شدند و مشخص شد که چنین شرایطی باعث تجزیه پلی آکریل آمیدها و تجزیه بسپارشی انها نمی شود.

 

پلی اکریل آمید آب

 

در بررسی دیگری که در سال 1997 در دانشگاه ایالتی کانزاس صورت گرفت، اثر گذاری شرایط محیطی بر پلی آکریل آمیدها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نهایی نشان دادند که تنرل خواصی از این نوع پلیمرها تحت شرایط خاص، به عامل اصلی ازاد سازی آکریل آمید تبدیل می شود. طرح تجربی این مطالعه به همراه نتایج و تفسیر آن مجددا مورد سوال قرار گرفته شد. پس از آن مطالعه دیگری نیز که  در سال 1999 توسط شرکت شیمیایی نالکو صورت گرت، مشخص کننده نتایجی بود که با آزمایشی پیشین متفاوت بود.

 

فروش پلی اکریل آمید در کیمیا کمیکالز

کیمیا کمیکالز به عنوان بخش فروش مواد شیمیایی در شرکت طاها کیمیا تجهیز فعال بوده و در زمینه تامین مواد شیمیایی مورد نیاز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع آب و فاضلاب و نیز بخشهای تحقیقاتی فعال است. در حال حاضر این شرکت یکی از واردکنندگان و تامین کنندگان اصلی در حوزه های کاری معرفی شده در محصولات خود می باشد. شما می توانید با یک تماس با مشاوران ما، راهنمایی های لازم جهت خرید محصولات مورد نظرتان را دریافت فرمایید.

شماره واتساپ :09373271685

شماره تماس: 021-66431041

آدرس ایمیل: sales@tahakimia.ir

 

لیست قیمت پلیمرهای خاص
برگشت به بالا
×

سلام

اگر سوالی دارید با ما از طریق شماره 09373271685 در ارتباط باشید و یا دکمه زیر را انتخاب کنید تا وارد واتساپ وب شوید.

×