پلی آلومینیوم کلراید چیست؟ هر آنچه باید در مورد پلی آلومینیوم کلراید بدانید

پلی آکریل آمید و خطرات آن
5/5 - (5 امتیاز)

پلی آلومینیوم کلراید چیست؟ موارد مصرف پلی آلومینیوم کلراید در زمان استفاده و خرید پلی آلومینیوم کلراید

قصد خرید پلی آلومینیوم کلراید دارید؟ می خواهید در مورد موارد ایمنی پلی آلومینیوم کلراید بیشتر بدانید؟ از کیمیا کمیکالز بپرسید

( موارد ایمنی پلی آلومینیوم کلراید ) کیمیا کمیکالز به عنوان بخش فروش مواد شیمیایی در شرکت طاها کیمیا تجهیز فعال بوده و در زمینه تامین مواد شیمیایی مورد نیاز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع آب و فاضلاب و نیز بخشهای تحقیقاتی فعال است. در حال حاضر این شرکت یکی از واردکنندگان و تامین کنندگان اصلی در حوزه های کاری معرفی شده در محصولات خود می باشد. شما می توانید با یک تماس با مشاوران ما، راهنمایی های لازم جهت خرید محصولات مورد نظرتان را دریافت فرمایید.

شماره واتساپ :09373271685

شماره تماس: 021-66431041

آدرس ایمیل: sales@tahakimia.ir

 

جهت بررسی خرید پلی آلومینیوم کلراید ( Poly Aluminum Chloride ) و موارد ایمنی که هنگام کار با این ماده باید رعایت شوند، باید قبل از کار با این ماده، مورد مطالعه قرار گرفته و بررسی شوند.

پلی آلومینیوم کلراید به دلیل خاصیت های ویژه خود در صنایع مختلفی استفاده می شود.

 

 

یکی از کاربردهای اصلی این ماده، استفاده به عنوان منعقد کننده در تصفیه آب و فاضلاب است. اما جدای از خاصیت ها و کاربردهای این ماده که خود بحث مفصلی است، آشنایی با خطرات پلی آلومینیوم کلراید و رعایت موارد ایمنی برای جلوگیری از بروز این مخاطرات امری بسیار ضروری است.

به همین دلیل ابتدا باید بدانیم این محصول چه ویژگی های خطرآفرینی دارد. سپس با آسیب های این محصول آشنا خواهیم شد و به بررسی اقدام های ضروری برای برخورد با این آسیب ها خواهیم پرداخت.

اطلاعات ارائه شده در این صفحه با استفاده از PAC Safety Datasheet تهیه شده است. برای اطلاع از نکات بیشتر در زمینه موارد ایمنی پلی آلومینیوم کلراید با کیمیا کمیکالز همراه باشید.

 

ویژگی های پلی آلومینیوم کلراید

 

پلی آلومینیوم کلراید از واکنش بین آلومینیوم و هیدروکلریدریک اسید به دست می آید. برای تامین آلومینیوم مورد نیاز می توان از فلز آلومینیوم، آلومینیوم کلرید و آلومینیوم سولفات استفاده کرد، اما به علت خطر انفجار هیدروژن تولید شده از فلز آلومینیوم، بیشتر از آلومینیوم هیدروکسید به عنوان ماده اولیه استفاده می شود.

پلی آلومینیوم کلراید به دست آمده مایعی بی رنگ و شفاف با ph برابر 5.53 است. این ماده بین 100 تا 120 درجه سانتیگراد به جوش می آید اما توانایی آتش گرفتن ندارد. پلی آلومینیوم کلراید باعث خورندگی فلزات می شود و در شرایط اتاق پایدار است.

 

طی هیدرولیز، انواع مختلف مونومرها و پلیمرها تشکیل می شوند، که کاتیون مهم Al13O4(OH)247+ را تولید می کنند.

این منعقد کننده پلیمری با زنجیره بلند شامل موارد زیر است:

  • پلی آلومینیوم کلراید (PACl، n=2 و m=3)
  • آلومینیوم کلروهیدرات (ACH، n=2 و m=5)
  • پلی آلومینیوم کلروهیدرات (PACH، مشابه ACH، n=2 و m=5)

پلی آلومینیوم کلراید در بازارهای جهانی با نام اختصاری پک (PAC) مشهور است.

 

انواع پلی آلومینیم کلراید (پک)

1) گرید آشامیدنی (مصارف بهداشتی):

این نوع پلی آلومینیوم کلراید ( Polyaluminium Chloride ) در فرایند تصفیه آب جهت ته نشینی ذرات معلق کلوئیدی کاربرد دارد.

2) گرید غیر آشامیدنی (مصارف صنعتی):

پسابهای صنعتی کارخانه ها جزو آلوده ترین آب­ها می باشند که با تولید لجن، کف و … آلودگی محیط زیست را به همراه دارد و میزان مواد سمی موجود در آب را افزایش داده و سبب مرگ ماهیان و موجودات زنده می شود. به منظور تصفیه این پسابها و کاهش آلاینده ها موجود در این ماده که پک صنعتی نیز نامیده می شود، باعث لخته سازی و انعقاد مواد معلق در آب و سنگینی و ته نشین شدن آنها می شود بکار می رود.

 

انواع پلی آلومینیوم کلراید

 جهت مشاهده محصولات قابل سفارش پلی آلومینیوم کلراید در کیمیا شیمی اینجا را کلیک کنید

 

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید چیست ؟ موارد مصرف پلی آلومینیوم کلراید

در مورد موارد مصرف پلی آلومینیوم کلراید می بایست گفت که پلی آلومینیم کلراید (PAC) منعقد کننده معدنی با راندمان بالا است که کاربرد فراوانی در تصفیه آب و پسابهای صنعتی و فاضلاب­ها دارد، حذف کدورت و مواد کلوئیدی معلق در آب که مسبب رنگ، بو و طعم نامطبوع در آب می شوند را بر عهده دارد. جهت آشنایی بیشتر با خطرات پلی آلومینیوم کلراید به مطلب هر آنچه می بایست درباره این ماده بدانیم مراجعه فرمایید.

 

پک باعث حذف کدورت و مواد کلوئیدی معلق در آب می گردد

 

PAC بهداشتی (پک گرید خوراکی یا آشامیدنی) یکی از نمک های آلومینیوم است که به عنوان منعقد و ته نشین کننده در صنایع تصفیه آب آشامیدنی استفاده می گردد. این ماده شیمیایی پودری به رنگ سفید شیری تا زرد پر رنگ در گرید های مختلف می باشد.

پک در دو گرید آشامیدنی و غیر آشامیدنی به فروش می رسد که گرید آشامیدنی سفید رنگ تا زرد کمرنگ بوده و آب را تا حد زیادی شفاف می کند ولی پک غیر آشامیدنی این توان را ندارد.

 

پلی آلومینیوم کلراید بهداشتی

                                                                                   پک آشامیدنی        پک غیر آشامیدنی

 

وجود مواد معلق و کلوئیدی در آبهای سطحی مورد معمولی است که باعث کدورت در رنگ آب شده و جهت حذف آنها باید از مواد منعقد کننده ای مانند پک استفاده کرد. این ماده در فرآیند منعقد سازی هم از لحاظ صرفه اقتصادی و هم از لحاظ فنی جایگاه ویژه ای دارد.

خرید پلی آلومینیوم کلراید ( پک ) صنعتی | PAC | Polyaluminum Chloride – در  کیمیا کمیکالز

برای تهیه پلی آلومینیوم کلراید آشامیدنی گرید SY یا پلی آلومینیوم کلراید گرید SW و یا پلی آلومینیوم کلراید صنعتی گرید SYB می توانید به صفحه خرید هر کدام مراجعه کرده و یا برای آشنایی با پلی آلومینیوم کلرایدها به صفحه اصلی آن مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره و آشنایی بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در صفحه تماس با ما اقدام کنید.

کیمیا کمیکالز به عنوان بخش فروش مواد شیمیایی در شرکت طاها کیمیا تجهیز فعال بوده و در زمینه تامین مواد شیمیایی مورد نیاز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع آب و فاضلاب و نیز بخشهای تحقیقاتی فعال است. در حال حاضر این شرکت یکی از واردکنندگان و تامین کنندگان اصلی در حوزه های کاری معرفی شده در محصولات خود می باشد. شما می توانید با یک تماس با مشاوران ما، راهنمایی های لازم جهت خرید محصولات مورد نظرتان را دریافت فرمایید.

 

لیست قیمت پلیمرهای خاص
برگشت به بالا
×

سلام

اگر سوالی دارید با ما از طریق شماره 09373271685 در ارتباط باشید و یا دکمه زیر را انتخاب کنید تا وارد واتساپ وب شوید.

×